Het zit er al weer op.... - Reisverslag uit Warschau, Polen van Dominique Mulder - WaarBenJij.nu Het zit er al weer op.... - Reisverslag uit Warschau, Polen van Dominique Mulder - WaarBenJij.nu

Het zit er al weer op....

Blijf op de hoogte en volg Dominique

02 April 2014 | Polen, Warschau

Inmiddels is het al weer woensdag, tijd om al weer terug te keren naar Nederland. Vroeg uit de veren, want de reis naar het vliegveld duurt wel even en we vliegen om 10:15 uur vanaf Warschau Chopin met vlucht W6 1371 naar Eindhoven waar we rond 12:15 aan zullen komen.

Even terugdenkend aan deze reis, waarin ik voor het eerst een vliegreis heb mogen ervaren, kan ik niet anders zeggen dat dit een paar geweldige dagen zijn geweest!

Afgelopen zondag vertrok ik rond 11:30 van huis, om met Marcel en Melvin gezamenlijk naar Rotterdam te reizen, waar we Stefan troffen in de NS HiSpeed lounge, om eerst nog wat te drinken alvorens we verder gingen naar het vliegveld. Op Eindhoven Airport ging een nieuwe wereld voor me open, de eerste keer douane en dan door naar de gate.

Om 17:00 uur vlogen we met vlucht W6 1642 vlogen we naar Gdansk, waar we netjes op tijd, om 18:40 uur landden. Na wat Zloty's gepind te hebben liepen we naar de bushalte, echter was de bus net vertrokken, en om een uur wachten te besparen besloten we maar een taxi naar Hostel Zappio te nemen. Na het inchecken en even bijgekomen te zijn in de kamer hebben we een wandeling door Gdansk gemaakt, om als afsluiter een biertje te gaan drinken in de pub in de kelder van het hostel waar we verbleven. Getuige het feit dat ik zwalkend boven kwam kan ik melden dat dat biertje heerlijk smaakte, hahaha

Maandag na het ontbijt Gdansk verder gaan verkennen, en om 15:30 uur met Polskibus naar Warschau, een reis van ruim 5 uur. We waren al redelijk vroeg op het station, en met een beetje dringen kregen we het voor elkaar om boven in de dubbeldekker op de voorste rij te zitten, zodat er ook nog wat viel te zien. Hoewel ik het zoals de meesten van jullie wel weten het niet bepaald erg vind om in een bus te zitten, was ik na die 5 uur best wel blij om uit te kunnen stappen. Vanaf de eindhalte in Warschau zijn we met de metro door gegaan richting hostel. Eenmaal daar aangekomen kregen we te horen dat er een probleem was, onze kamers waren dubbel geboekt, maar we mochten voor de zelfde prijs wel in een privé appartement, ook prima! Ondanks dat we best moe waren na de lange reis, hebben we 's avonds toch nog even een rondje door de Poolse hoofdstad gemaakt. Eenmaal terug op de kamer bleek mijn bed niet heel erg stevig, er mistte een paar latten van de lattenbodem, waardoor ik maar besloot om op een matras op de grond te gaan slapen. Ik sliep die nacht als een blok ;)

Gisteren de hele dag on tour door Warschau, nu ook naast het oude gedeelte van de stad waar wij verbleven, het 'nieuwe' gedeelte bezocht. Naast wandelen ook met het plaatselijke openbaar vervoer gereisd.

Al met al drie geweldige dagen gehad met heerlijk weer. Heb het reuze naar m'n zin gehad en denk dat het niet bij dit reisje zal blijven :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Sinds begin dit jaar ben ik aangestoken met het reisvirus en ik hoop dan ook nog vele reizen te mogen maken die ik hier zal delen...

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 1146
Totaal aantal bezoekers 2361

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 02 April 2014

Een paar dagen naar Polen

Landen bezocht: